דפים

יום רביעי, 12 בפברואר 2020

סקירה: Space Marshals 2







אחרי שסקרתי את המשחק הראשון בסדרה, הגיע תורו של משחק ההמשך בסדרה שזכתה לפופולריות בקרב הגיימרים במסכים הקטנים. אז בואו נבדוק אם משחק ההמשך של Pixelbite הוא תוספת חיובית לסדרה המצליחה.









Space Marshals 2 פותח והופץ בשנת 2016 (כשנה לאחר צאת המשחק הראשון) על ידי Pixelbite. הוא זמין ל-Android ול-iOS ומחירו נע בין 11-22 ש"ח.


עלילה

מבחינת עלילה, Space Marshals 2 ממשיך את אירועי המשחק הקודם. אנחנו משחקים בתור ה-Marshal Burton, שתפקידו הוא להילחם במסוכנים שבפושעי הגלקסיה ביחד עם צוות מיומן שכולל טייסת (Eva), מערכת בינה מלאכותית ומומחה מחשבים (Gavin). העלילה המרכזית במשחק הזה היא למנוע מאחד הפושעים המסוכנים בגלקסיה (Greywater) לפוצץ כוכב לכת באמצעות פצצה מחומר מסתורי.

בהשוואה למשחק הראשון, העלילה היא טובה יותר, אך לא משהו שילווה אותי בימים שאחרי שסיימתי את המשחק. יש מעט יותר תפניות אם כי הן היו צפויות מראש אבל בסך הכל הרגשתי שאני לא סתם יורה בפושעים אלא, למרות התפניות הצפויות מראש בכל זאת רציתי לדעת מה יקרה בסוף. אולי מתוך תקווה שהסוף לא יהיה צפוי כפי שחשבתי.

מבחינת דיאלוגים ודמויות ל-Space Marshals 2 יש עוד דרך ארוכה. הדמויות מאוד שטחיות, קלישאתיות וצפויות. נראה שהכותבים ניסו לתת לדמויות גם זווית הומוריסטית אך הבדיחות צפויות, לא מצחיקות ברובן והייתי אומר שמדובר פה יותר בכמות מאשר באיכות. לא נקשרתי לשום דמות ולא הזדהיתי עם אף אחת מהן.

בסך הכל, יש במשחק 20 משימות וניתן לרכוש הרחבה לקמפיין שבה נשחק בתור הטייסת של הצוות (Eva) ותוספת של עוד כמה משימות בונוס למי שסיים את המשחק.
מפת המשחק ושלל המשימות

משחקיות

מבחינת המשחקיות, Space Marshals 2 נשאר נאמן לתבנית שעבדה בצורה מעולה במשחק הקודם בסדרה. בתחילת כל משימה אתם בוחרים את ה-Layout לקראת המשימה. באפשרותכם לבחור נשק עיקרי, נשק משני, אפוד, 2 גאדג'טים הנעים בין ערכות חיים דרך רימונים למכונות ירייה אוטומטיות. ואפילו יש אפשרות לבחור כובע, שמשמש כאביזר עיצובי ולא משפיע על היכולות של השחקן.

במידה והצלחתם לעבור את המשימה בהצלחה, אתם מקבלים ציון על סמך הביצועים שלכם במשחק. לדוגמה: כמות הפעמים שנהרגתם או אם ביצעתם את המשימות הצדדיות של המשימה. על סמך הציון במשימה תוכלו לבחור מבין הנשקים והגאדג'טים שמוצעים לכם (הנשק בעל הדירוג הגבוה ביותר חסום לאלו שלא קנו את גרסת הפרימיום). ככל שהציון גבוה יותר - כך הנשקים טובים יותר.


מסך סיום המשימה


Pixelbite מציינים באתר שלהם שיש יותר מ-70 נשקים וגאדג'טים שונים במשחק. כל הציוד במשחק מדורג על ידי כוכבים. ונע בין 1 (הכי חלש) ל-4 (הכי חזק) וזאת על בסיס ה-Stats שלו.

אני מאוד אוהב משחקים שמשלבים בין הצד האסטרטגי לפעולה. ו-Space Marshals 2  הזכיר לי את סדרת משחקי Commandos, ייתכן ובגלל אופי המשחק שלי שנטה יותר לכיוון של התגנבות. את מרבית המשימות שלי ביצעתי עם נשקים שלא משמיעים רעש, כדוגמת חץ וקשת היורה חצי רעל ומוקשים.

מרבית המשימות במשחק היו להגיע מנקודה X לנקודה Y על-פי העלילה אבל היו גם מעט פאזלים ומשימות צד כמו: שיחרור בני ערובה או לשמור על נקודה מסוימת במשך זמן כלשהו.

האויבים במשחק הם רבים ומגוונים והם ידעו לתפוס מחסה או לרוץ לעברי כאשר הבחינו שהם עלו עלי מבחינה מספרית. ובסך הכל הופתעתי לטובה. המשחק גם ידע להעניש אותי כשהייתי פזיז מדי או כשחשבתי שאני רמבו ולא פעם הייתי צריך לשנות ה-Layout בהתאם למשימה.


העלילה קיימת וזה המחמאה היחידה שאפשר לתת לה

גרפיקה

גם הגרפיקה במשחק עברה מתיחת פנים, המודלים חדים יותר, והאנימציות חלקות ומפורטות יותר. הופתעתי לטובה גם מהפיזיקה במשחק והאנימציות של האויבים משתנות בהתאם לסוג הנשק שמשתמשים כנגדם ולא פעם אויבים שהרגתי נפלו מגשר אל תהום או עפו לאחר מנשק עוצמתי. ההשקעה הזאת בפרטים הקטנים היא לא משהו שרואים כל יום במשחקים לטלפון ואני מברך על כך ש-Pixelbite השקיעו במנוע פיזיקלי. שמחתי גם לראות כמה שינויים מבורכים ב-HUD. לדוגמה, מד החיים כעת נמצא מתחת לדמות ולא תקוע בצד.

העיצוב במשחק נשאר בתחומי המערב הפרוע העתידני עם נגיעות Steampunk מה שמאוד הזכיר לי את סדרת Firefly עליה השלום. העיצוב אמנם לא מגוון יתר על המידה: משימה בעיר, משימה במכרה, משימה על חללית וחוזר חלילה, אבל כעת המפות גדולות יותר, מפורטות יותר ויש יותר מקום ללכת לאיבוד. לא פעם חוויתי תסכול ששחקני Elder Scrolls יכולים להזדהות איתו כאשר הלכתי לנקודה כלשהי שממנה הייתי צריך לעשות את כל הדרך חזרה.


הייתי שמח אילו היה יותר גיוון מבחינת האוירה במשחק. לדוגמה: משימות לילה\יום או מזג אוויר משתנה.



שיפור מבורך לעומת המשחק הראשון


שמע

גם השמע ב-Space Marshals 2 לא מאכזב. הנשקים נשמעים מאוד מספקים וכך גם הפיצוצים וצעקות האויבים. מה שחסר לי ויכל לתרום לאווירה זה דיבוב. אם לא ברמת העלילה אז לפחות כמה משפטים גנריים לאויבים ולדמות הראשית כדי שלא ישעמם בזמן שתופסים מחסה.

אין למשחק פסקול של ממש אבל יש מוזיקת רקע והיא טובה ותורמת לאווירת "ההתגנבות" שהמשחק מנסה ליצור והיא מתגברת והופכת לקצבית יותר ברגע שכדורים מתחילים לשרוק. אני חושב שב-Pixelbite החמיצו הזדמנות ליצור פסקול מעניין בסגנון המערב הפרוע עם נגיעות של מוזיקה אלקטרונית וגיטרות חשמלית. אבל כמובן שמילת המפתח היא כסף ולצערי ז'אנר המשחקים לטלפונים עוד לא יכול להרשות לעצמו את הדברים הללו.


מודל כלכלי

בשונה מהמשחק הראשון שכדי לשחק בו היה צריך לקנות אותו, ב-Space Marshals ישנו מודל כלכלי שונה. המשחק מוצע בחינם (ב-Appstore המשחק לא חינמי ועולה 4.99$) אך הוא כולל בתוכו פרסומות ותמורת 21 שקלים בערך אפשר לרכוש את חבילת "הפרימיום" שמבטלת את הפרסומות, נותנת לכם לבחור את הפרס הטוב ביותר לאחר סיום משימה ועוד כמה דברים נחמדים. יש אפילו חבילת הרחבה בעלות 11 ש"ח שבה נשחק בתור Ava הטייסת והיא כוללת 10 משימות נוספות וכלי נשק המתבססים על Crowd Control. לי אישית זה נשמע הוגן לחלוטין. מי שלא מוכן לשלם ואין לו בעיה עם פרסומות מרוויח משחק איכותי מאוד. אני קניתי את חבילת הפרימיום לא בגלל התמורה שהיא מציעה אלא בעיקר  כהבעת תמיכה ב-Pixelbite ובמשחקים שלהם.


חבילת הפרימיום


לסיכום, אני חושב ש-Space Marshals 2 הוא שיפור מבורך לעומת המשחק הראשון ותוספת חיובית לסדרה. המשחקיות והגרפיקה מצליחות לכפר ולהשכיח במעט את העלילה הבינוניות ומי שמחפש משחק Top down shooter המשלב אסרטגיה ומעט RPG לא יתאכזב.


לרכישה:

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה