יום רביעי, 24 באפריל 2019

סקירה - Warhammer Quest‏





אחד מעולמות הפנטזיה האהובים עלי הוא העולם של Warhammer. אורקים, גובלינים, אלפים ומלחמה אין סופית. ובאופן כללי - מה יכול להיות יותר טוב מזה? וכשראיתי שיש משחק המבוסס על העולם שיצרה חברת Game Workshops, הוספתי את המשחק לרשימת המשאלות וחיכיתי לזמן המתאים. 


לאחר שבאחד המבצעים בחנות האפליקציות של גוגל צנח מחיר המשחק ל-4 ש"ח החלטתי לרכוש את המשחק ולבדוק. האם יש תקווה ל-Mobile Gaming ויש בנמצא משחקים רציניים ולא רק כאלו שמעוניינים לבזבז את זמננו וכספנו מבלי לספק תוכן הולם?










המשחק מבוסס על משחק קופסה בעל שם זהה ויצא בשנת 2015 לאנדרואיד ול-iOS  על-ידי חברת Chilled Mouse. מאוחר יותר הופץ גם לקונסולות ולמחשב האישי. מחירו של המשחק באנדרואיד וב-iOS הוא 17.90 ש"ח, אם כי לפעמים במבצעים, צונח מחירו ל-3.90 ש"ח.


למי שלא מכיר, עולם הפנטזיה של Warhammer כולל אלפים, אורקים גמדים ועוד מני יצורים שמוכרים לכל חובב פנטזיה. במשחק עצמו, אתם שולטים על קבוצה של הרפתקנים - מכשף, גמד, אדם ואלפית שבגדול אין להם מטרה עיקרית מלבד לחפש הרפתקאות, ושלל. מבחינה עלילתית אין כאן סיפור על אויב מושבע או ניסיון להציל את האנושות מאבדון. פשוט חבורה של הרפתקנים שמסיירים בעולם מתוך מטרה להתעשר ולצבור חוויות.

למי מכם שמחפש להתעמק בעולם המופלא של Warhammer אז במיוחד בשבילכם בתפריט האפשרויות מופיע יומן (Journal) שמלווה את השחקן וכולל רקע ומידע העשרתי על הדמויות, האויבים והמקומות השונים במשחק.




יש הרבה מה לקרוא לחובבי ה-Lore. 
אחרי שלב ההדרכה הראשון והיכרות קצרה עם הדמויות אנחנו יוצאים לעולם הגודל. טוב, אולי לא בדיוק העולם הגדול, מכיוון שהעלילה במשחק היא מאוד לינארית ולא נותנת לשחקן יותר מדי חופש פעולה, במקום זאת היא לוקחת אותנו מעיר לעיר וממרתף שורץ אורקים וגובלינים אחד למשנהו. קטעי החיבור בין המרתפים הם הערים והכפרים הפרוסים במשחק, ושם בעצם מתפתחת העלילה והדמויות מקבלות את המשימה הבאה שלהם.



מפת המשחק 


עיקר האקשן מתרחש במרתפים, והמשחקיות מזכירה מאוד את זו של משחקי Heroes לדורתיו. המרתף מחולק למשבצות עליהם יכול השחקן לנוע ולתקוף בתורו ולאחר שסיים להזיז את כל הדמויות שלו עוברת השליטה לידי המחשב שמזיז את דמויות בהתאם.

כפי שאמרתי, הערים והכפרים משמשים ל-2 דברים עיקריים. הראשון כפי שכבר סיפרתי, הוא להנעת העלילה קדימה.כאשר יש גם אפשרות לעשות משימות צדדיות לאלה שאוהבים להתעמק בעלילה או חובבי ה-Grinding שמחפשים ציוד טוב יותר. השימוש השני, הוא להתרעננות של הדמויות. בערים ניתן, לרכוש ציוד, שיקויים ולקבל בונוסים שונים לדמויות בעקבות ביקורים במקומות שונים בעיר כגון בית התפילה או זירת קרבות.

אפשר להגיד שמשחקיות מבוססת תורות היא מעין גרסה מופשטת של שחמט. ויש חשיבות רבה לטקטיקה ואסטרטגיה. מצופה מהשחקן לא רק לחשוב על המהלך הבא שלו, אלא לנסות ולצפות את המהלכים הבאים של היריב ולתכנן בהתאם. וזה החלק הכיפי ב-Warhammer Quest.




ברוכים הבאים לעיר הגדולה 


ברגע שנכנסתי למבוך, התחלתי להרגיש את תחושת המחנק והפחד של מקום חשוך ואפל. יש חשיבות רבה לטקטיקה ולכך שהדמויות יתקדמו כגוש אחד כאשר תמיד קיים החשש שהמתקפה תגיע גם מאחור. כל שיקוי ריפוי, תחבושת או פיסת מזון הם חשובים ויכולים להכריע בין ניצחון להפסד ולכן יש לתכנן את השימוש בהם בתבונה. ולכל דמות יש את היכולות המיוחדות שלה וזה כמובן משפיע על האסטרטגיה הכללית שתנקטו במרתף.

בנוסף, המשחק לא מרחם על השחקן ואם לא תתקדמו מספיק מהר במרתף אז אורקים, גובלינים ושלל יצורים אחרים יגיעו על מנת לזנב בגיבורים שלכם ובנוסף וישנם שלל אירועים נוספים שמופיעים בצורה אקראית, כדוגמת מגפות הפוגעות ביכולות הגיבורים שלכם.


כל זה טוב ויפה בפעמים הראשונות אך עם הזמן המשחקיות מתחילה לחזור על עצמה. המבוכים דומים אחד לשני ומגוון האויבים הוא לא עשיר במיוחד מה שבתורו השפיע על הרצון שלי לחזור ולשחק במשחק.

לא מדובר כאן על פלא גרפי. כפי שהזכרתי, המשחק יצא בשנת 2015. תקופה שבה ה- LG G4 היה מכשיר הדגל בעולם. אבל יחד עם זאת הגרפיקה סבירה לחלוטין. קטעי האקשן כולם מתרחשים "ממבט על" ובעוד שהטקסטורות והאינימציות של הדמויות הן סבירות במקרה הטוב, העיצוב של המרתפים והשימוש בתאורה הם מעולים לטעמי ומכניסים את השחקן לאווירה ומעבירים את תחושת המחנק, הדוחק והאפלוליות בצורה טובה. כן אבל הייתי רוצה לראות יותר גיוון בין מרתף למרתף.





השימוש בתאורה מחזק את תחושת האפלוליות 


כל הדיאלוגים וההתפתחויות במשחק הן בצורת טקסט וללא קריינות. לכן, אם קריאה היא לא כוס התה שלכם, אתם תשארו רק עם המשחקיות ולא תצליחו להתחבר לעלילה ולדמויות. לטעמי, הטקסטים כתובים בצורה טובה. הם לא ארוכים מדי ועושים את עבודתם בהתנעת העלילה והעברת האווירה הכללית של העולם. לשמחתי, לא כל הדיאלוגים  סגורים ולשחקן יש אפשרות מדי פעם להגיב ולבחור את הנתיב שבו הוא ירצה שהדמויות תצעדנה. זה פחות משפיע על העלילה ויותר על הציוד שתקבלו לאחר ביצוע המשימה.
הבעיה היחידה שלי עם המשחק מבחינה ויזואלית היא שהתפריטים והדיאלוגים קטנים מדי ומקשים על הקריאה ולא אחת מצאתי את עצמאי מקרב את המכשיר בשביל לראות מה כתוב.



רגע, מה כתוב שם? 

הסאונד הוא אחד החוזקות של המשחק. בדומה לדיאלוגים ולפרזנטציה הוא עושה את עבודתו נאמנה ותורם לאווירת המשחק והוא לא נופל מפס קול של משחק מחשב או קונסולה וזה כיף לראות שהמפתחים השקיעו מחשבה ומשאבים בנוגע לסאונד. חבל רק שהדיאלוגים לא מדובבים ואין קריינות למשחק. עם כל האהבה שלי לקריאה, דיבוב שעשוי טוב יכול לתת זווית נוספת לדמויות ולהפוך אותם לאנושיים יותר.


המונטיזציה במשחק היא סבירה לחלוטין. המשחק הוא לא חינמי ומחירו נע ב-17.90 ש"ח ל-3.90 ש"ח (תלוי במבצע). אני אישית חושב שלשלם על המשחק בעת הקנייה הוא הדבר הנכון. ככה אני יודע שהמפתח מקבל את הכסף אותו הוא מבקש ולא צריך להתבסס על כל מני רכישות בתוך המשחק שיכולים להשפיע על המשחקיות וההגינות. כמו כן, ניתן לרכוש דמויות אויבים, אזורים ונשקים חדשים. כל אחת עם הסיפור האישי והיכולות המיוחדות שלו.


לטעמי, כל עוד מדובר במשחק לשחקן יחיד (Single Player) אין כאן חשש לחוסר הגינות מסוג שלם-כדי-לנצח. אז הבחירה נשארת בידי השחקן - האם הוא רוצה לגוון את המשחקיות או שטוב לו עם מה שהוא קיבל בעת התשלום העיקרי.

המוניטזציה קיימת, אך היא אינה פולשנית. 

לסיכום,


Warhammer Quest אמנם לא מחדש שום דבר בז'אנר אך את הדברים שהוא אמור לעשות - הוא עושה בצורה נהדרת. הגרפיקה אמנם לא מנקרת עיניים (במובן החיובי של המילה) אך היא סבירה לחלוטין ויחד עם הסאונד המעולה מקבלים אווירה שתואמת את המשחקיות בצורה מצוינת. ויוצרת עולם אפל שלפני כל צעד צריך לחשוב פעמיים. חבל רק שהמפתחים לא השכילו לגוון במבוכים ובאויבים.



ציון סופי:


לרכישה:

 












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה