יום שני, 29 ביולי 2019

חדשות: משחקי DOOMI I ו-II מגיעים לסמארטפונים.

החודש, כחלק מחגיגות ה-25 שנים לשחרורו של משחק ה-DOOM המקורי (בתרגום לעברית - אבדון) החליטו בחברת Bethesda לשתף גם את חובבי המובייל בציון הדרך המיוחד של החברה ולהשיק גרסאות מובייל למשחקי DOOM האגדיים. 





אני אמנם לא נמנתי על שחקני ה-DOOM הכבדים. אלו שהכירו את כל החדרים הסודיים או את העלילה (יש מישהו כזה בכלל?) אך יצא לי "לשכשך מעט את רגליי" בעולם של DOOM והיה משהו מאוד מתגמל בלראות את הפרצוף שותת הדם של הדמות הראשית מחלים לו לאיתו לאחר שמצא את ערכת העזרה הראשונה.

דמות הגיבור בימים יפים יותר


אמנם אין שום חידוש טכנולוגי בלהריץ משחק משנת 1993 על סמארטפון ואני מאמין שאפילו טוסטר חכם יכול לעשות זאת בשנת 2019. אבל לטעמי זה לקוח את עולם הגיימינג הנייד למקום טוב מאוד. כזה המהווה בית לקלסיקות ישנות ביחד עם משחקי אינדי (Indie) הנתמכים על-ידי קהילת השחקנים עצמם. מדובר במשחקים שמצד אחד לא מזלזלים בשחקן ודוחפים לו Lootbox בכל לחיצה, ומצד שני מאפשרים לו לשחק בכל זמן ובכל מקום שיבחר.

אז מה בעצם אנחנו מקבלים כאן?

DOOM המקורי שיצא בשנת 1993 ביחד עם ההרחבה Thy Flesh Consumed ומשחק ההמשך DOOM II שיצא בשנת 1994 הכולל את המשחק המקורי יחד עם כמה שלבים נוספים שנוצרו על ידי הקהילה תחת פיקוחם של המפתחים. נכון לעכשיו, מחירם של המשחקים עומדים על כ-18 ש"ח למשחק אך הייתי מצנן מעט את ההתלהבות ומוציא את באטיות את היד מהארנק מכיוון שהבעיה העיקרית כרגע היא שהדירוג של המשחקים גם באנדרואיד וגם ב-IOS נמוכים מאוד (כ-3 כוכבים בממוצע) בעיקר הודות לעובדה שעל מנת לשחק במשחק צריך להירשם לאתר של החברה ולהיות מחובר לחשבון ייעודי של בט'סדה (WHY?). חלק מהמשתמשים גם מדווחים על מקשים לא נוחים ותמיכה מוגבלת בבקרים.
עוד לא


טרם יצא לי לשחק בגרסאות החדשות שיצאו אך המשחקים האלו כבר מחכים לי ב-Wishlist ואני ממתין לראות אם המפתחת תקשיב להערות המשתמשים ותתקן את הבעיות השונות שצצו עם ההשקה או שהמשחק יישכח בתהום הנשייה של חנויות האפליקציות השונות.


עדכון 31.07.19

אז מסתבר שהרעיון של לחייב שחקנים שכבר שילמו על המשחק להירשם לאתר החברה ולהיות מחוברים בכל עת לאינטרנט הוא לא רעיון כל כך טוב כמו שחשבו ב-Bethesda בעת השקת המשחק והחל מהעדכון האחרון השחקנים לא מחויבים ליצור לעצמם משתמש באתר החברה ויכולים פשוט ללחוץ על כפתור ה-Skip המוכר והאהוב.

לרכישה

DOOM I


https://apps.apple.com/us/app/doom/id336347946

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bethsoft.DOOM

DOOM II


https://apps.apple.com/il/app/doom-ii/id1470090748?mt=8&ign-mpt=uo%3D4
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bethsoft.DOOMII







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה