יום רביעי, 28 באוגוסט 2019

סקירה - GameSir T1s




לפני כמעט חודש סקרתי את בקר המשחקים של שאומי הלא הוא ה-Wireless Gamepad ובשורה התחתונה ניתן לומר שמדובר בבקר אמין שמספק את הסחורה. לאחרונה יצא לי להשתמש בבקר חדש מאחת החברות המובילות בתחום המובייל גיימינג ה-GameSir T1s שמלבד העובדה שהחברה מציינת שניתן להשתמש בו ב-iOS, Android ואפילו PC הוא מגיע עם כמה גימיקים נחמדים. אז האם זהו הבקר שנועד לשלוט בעולם הגיימינג?



מיפרט טכני

  • גרסת בלוטות' - 4.0.
  • תאימות - iOS, Android, PC.
  • חומרים - פלסטיק
  • זמן עבודה - 18 שעות.
  • קיבולת סוללה - 600 מילי-אמפר.
  • זמן טעינה - 2-3 שעות.
  • משקל - 216 גרם

מה בקופסה

  • בקר T1s
  • כבל טעינה מסוג Micro USB
  • חוברת הוראות

 

עיצוב

מבחינת עיצוב, ה-T1s לא מחדש יותר מדי מבחינה ארגונומית הוא מזכיר לי יותר את בקרי ה-PS4 מאשר ה-XBOX ומבחינת האחיזה, החברה ב-GameSir עשו עבודה טובה. מלבד הכפתורים המוכרים שיש בכל בקר, יש לו כמה גימיקים נחמדים. ראשית, מד חיווי סוללה בדמות 4 נורות ואם אני זוכר משהו משיעור מתמטיקה בתיכון, כל נורה מייצגת 25% סוללה. 

גימיק נוסף הוא תופסן אחיזה לסמרטפון. לטעמי מדובר ברעיון מעולה שבוצע בצורה נפלאה. במצב שהסמרטפון יושב בתוך התופסן, הבקר הופך לקונסולה ניידת ונחסך ממני להתפלל לאלוהי הפיזיקה שמא המכשיר יהיה יציב על השולחן עד שאסיים את סשן הגיימינג. ובמצב סגור התופסן משתלב בצורה חלקה בגוף המכשיר ואינו מפריע בכלל. הבקר עובד גם עם מחשבי PC והדונגל USB  מאוחסן בגוף הבקר. לטעמי, פתרון מעולה כי איבוד הדונגל היא המקבילה של מכה בזרת הרגל בעולם הדיגיטלי.


הבקר במלוא הדרו


איכות בנייה

ה-T1s בנוי כולו מפלסטיק מחוספס שמצד אחד נותן תחושת אחיזה טובה מאוד אך מצד שני צובר אבק ולכלוכים שקשה מאוד להוריד מכיוון שהמטלית פשוט נדבקת לבקר. לא משנה כמה ניסיתי לנקות את ה-T1s לקראת הצילומים, פשוט לא הצלחתי להוריד ממנו את האבק. חוץ מזה, הבקר בנוי בצורה טובה, הכפתורים לא מתנדנדים במקומות שלהם ועוצמת ההתנגדות בעת לחיצה היא טובה ודואגת לכך שלא נחסיר לחיצות במהלך המשחק.


הלכלוך מסרב לרדת


התופסן הייעודי לסמארטפונים בעל 2 זוויות  110 ו-150 ויכול להחזיק מכשירים עד גודל 6 אינץ'. התופסן בנוי טוב ומהניסיון שלי - לא התקשה בהתמודדות עם ה-Mate 8 בגודל 6 אינץ' ובמשקל 185 גרם. ל-T1s יש גם דונגל USB שמאפשר שימוש בבקר גם במשחקי PC. הדונגל עשוי טוב וניתן לאחסן אותו בגוף הבקר ללא חשש שהוא ייפול וילך לאיבוד.



"התופסן"



ביצועים 

אז אחרי שהתרשמנו לטובה מאיכות הבנייה והעיצוב הגיע הזמן להעכיר מעט את האווירה. מה שאני כותב כאן מתבסס על השימוש האישי שלי בבקר ויכול להיות שאני קיבלתי דגם לא תקין וכל שאר הבקרים הם אחלה ואני עם המזל שלי קיבלתי אחד פג תוקף. אך אל דאגה, למכשיר יש כפתור Reset שהגישה אליו מתאפשרת באמצעות כלי ארוך ודק כדוגמת מחט.
את ה-T1s בדקתי רק על מערכת אנדרואיד. הרי אם הייתי צריך לבדוק את הבקר על מחשב זה כנראה אומר שיש לי מחשב בבית ועוד אחד שיכול להריץ משחקים. שלא לדבר על זמן פנוי לשחק בהם.




אז מה המסקנות? באופן לא מפתיע הבקר עושה את עבודתו בצורה טובה, החיבור למכשיר בסה"כ היה טוב, המקשים מגיבים בצורה טובה ואין השהייה בין הלחיצה בבקר והתגובה במשחק עצמו. ב-T1s יש גם כפתור מסתורי בשם "טורבו". לפי האתר הרשמי - כפתור "הטורבו" דומה ללחיצה ממושכת על כפתור הירי אך מניסיוני, זה לא עבד לי ונשמע כמו גימיק סיני מובהק. אבל כל מה שכתבתי עד כה על ביצועי הבקר רלבנטיים רק לחודש הראשון מאז רכשתי את הבקר. אז מה קרה אחר כך? באופן ספונטני (לפחות מבחינתי) הבקר החליט לפתח אישיות ולנתק את חיבור ה-Bluetooth לסירוגין וללחוץ על כפתורים שונים, לדוגמה, במשחק Space Marshall's החליט הבקר שמעתה אנחנו הולכים רק שמאלה וגם ניתוק וחיבור הבקר לא עזרו לי לשכנעו אחרת. למזלי, לכל בקר יש מוצאי בקר וחברת GameSir הקדימה תרופה למכה בכך ששילבה כפתור פיזי שדרכו ניתן לבצע איפוס הגדרות יצרן (כנראה שאת ההשראה הם קיבלו מהסיפור של Winter Soldier) ונכון לכתיבת שורות אלו - הבקר מתנהג יפה מאוד.


Longing, Rusted, Furnace


סוללה

לפי האתר הרשמי מגיע הבקר עם סוללת ליתיום נטענת בנפח 600 מילי-אמפר שאמורה להספיק ל-18 שעות משחק בערך וזאת הודות לעובדה שהבקר מכבה את עצמו לאחר זמן-מה שהוא לא בשימוש. מהניסיון שלי, הנתונים הם אמינים וכך גם זמן הטעינה שעומד על כ-2-3 שעות. בנוסף יש נורית חיווי למצב סוללה שתעזור לכם לדעת מתי הבקר צריך טעינה.

עוד לא גיבשתי דעה באשר למה עדיף - סוללות רגילות או סוללת ליתיום נטענת. מצד אחד, סוללת ליתיום מספקת נוחות וחוסכת במעט פגיעה באיכות הסביבה אך מצד שני כמעט ולא ניתנת לתיקון ואשמח לשמוע לדעתכם בתגובות.




מחבר הטעינה




שורה תחתונה

לסיכום, כשה-T1s עובד, אז הוא עושה זאת בצורה טובה יש לו גימיקים שאין בבקרים אחרים. הבעיה מתחילה ברגע שהבקר מחליט שלא בא לו לשתף פעולה איתי. נכון, אפשר לבצע איפוס אך יש כאן פגיעה משמעותית בחווית המשתמש ויכול מאוד להיות שאלת המזל לא הייתי לצדי וקיבלתי מוצר פגום. אך בדר"כ ברגע שהיצרנית מחליטה להוסיף כפתור איפוס ייעודי - היא כנראה יודעת מה הסיבה לכך ובמחיר שמבקשים על ה-T1s כיום, הייתי ממליץ לקנות את הבקר של שאומי שגם אותו סקרתי בבלוג.




יתרונות

+ גימיקים נחמדים
+ סוללה נטענת.


חסרונות

- לבקר יש רצונות משלו ונדרש איפוס (לפעמים)

לרכישה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה