יום שני, 22 ביולי 2019

סקירה: Xiaomi Wireless Gamepad

סקירה - Xiaomi Wireless Gamepad





עולם הגיימינג הסלולרי חווה פריחה בשנים האחרונות (כרגע מבחינת כמות ולא מבחינת האיכות) וזה מן הסתם מושך יצרניות של ציוד היקפי לנסות ולעלות על רכבת ההצלחה ולקצור כמה מן הרווחים. תחום אחד של ציוד גיימינג לסמארטפונים הוא בקרי המשחק (Gamepads). בסקירה הקצרה הזאת אנסה להביא את התרשמותי מבקר ה-Wireless Controller של חברת שאומי (Xiaomi).



מיפרט טכני

  • גרסת בלוטות' - 3.0.
  • תאימות - iOS, Android, PC.
  • חומרים - פוליקרבונט.
  • זמן המתנה - 365 שעות.
  • זמן עבודה - 12 שעות.
  • קיבולת סוללה - 2 סוללות AA.

מה בקופסה

מבחינת האריזה, מדובר באריזה הפשוטה והמוכרת של שאומי שעשויה לרוב מחומרים ממוחזרים. בתוך הקופסה נמצא מן הסתם את הבקר עצמו, חוברת הדרכה / אחריות ו-2 סוללות AA. היה נחמד אילו שאומי הייתה מצרפת נרתיק נסיעה כלשהו, אך בסך הכל אין תלונות על האריזה.

איכות בנייה

מי שכבר התנסה במוצרים של שאומי בוודאי יודע שבמרבית המקרים מדובר במוצרים שנותנים תמורה מעולה למחיר שלהם. אך בפעם הראשונה שהחזקתי את הבקר התאכזבתי מעט. הבקר אמנם עשוי פלסטיק, ולא מהסוג הזול אך מה שהיה חסר לי מבחינת איכות הבנייה זה שילוב של חומר מחוספס כלשהו שיאפשר לי אחיזה נוחה יותר לאורך זמן כמו שהשכילו לשלב בבקר ה-GameSir T1s שעושה רושם ראשוני הרבה יותר נעים. אך חוץ מכך, השלט מרגיש טוב מאוד ביד.


הלוגו המוכר לכולנו


מבחינת כפתורים,אני יכול רק לשבח. גם הכפתורים גם הג'ויסטקים מרגישים איכותיים, ושום כפתור לא שקשק או התנדנד במהלך המשחקים  ושאומי מציינת כי אורך החיים של הכפתורים הוא כ-11 מיליון לחיצות בממוצע. דבר נוסף שהיה חסר לי מבחינת ההרכבה היה שילוב של תופסן שמאפשר לחבר את הסמרטפון לבקר. אני אמנם משחק על ה-Yoga 3 Plus שמגיע עם רגלית שמאפשרת לו לעמוד בכוחות עצמו, אך מי שירצה להשתמש בבקר יחד עם הסמרטפון יצטרך לוותר על חווית משחק הדומה ל-PSP או ה-Nintendo Switch ולאלתר לעצמו זווית כלשהי שבה יסכים הסמרטפון להישאר יציב ליותר מכמה דק'.





ביצועים 

בדומה למוצרים אחרים של שאומי, גם ה-Wireless Controller מספק ביצועים טובים מאוד. הבקר מתחבר למכשיר באמצעות Bluetooth' בצורה מאוד פשוטה. לוחצים על הכפתור שמכניס את הבקר למצב גילוי ומחפשים את שמו במכשיר שאותו נרצה לחבר. כל התהליך לא לקח יותר מ-30 שניות ולאחר החיבור הראשוני, בכל פעם שהדלקתי את הבקר החיבור התבצע בצורה חלקה ולא חוויתי ולא ניתוק אחד במהלך כל תקופת השימוש, בעוד שה-T1s נטה לכל מני התנהגויות משונות כגון לחיצות מקשים לא רצוניות וניתוקים כאלו ואחרים.

גם הכפתורים ב-Wireless Controller מרגישים טוב ומגיבים מעולה ולא חוויתי שום השהיות בפעולות שביצעתי. כנ"ל הג'ויסטיק וכפתורי הצד (Shoulder Buttons). בבקר משולבים שני מנועי רטט העובדים בצורה א-סימטרית. זאת אומרת שהם לא חייבים לעבוד במקביל לדוגמה, אם יורים עליכם מצד שמאל, אז רק מנוע הרטט השמאלי יעבוד מה שבתורו מעניק חווית משחק מציאותית יותר. אך מלבד זאת, מנועי הרטט הם רגילים ולא חשתי בהבדלים מהותיים בינם לבין מנועים המשולבים בבקרים אחרים שהתנסיתי בהם. בבקר גם משולב מנוע תאוצה של חברת בוש (Bosch) אך לי יצא לי לנסות אותו עדיין ולכן אני לא יכול לחוות עליו את דעתי.


תצורת כפתורים מוכרת לכל חובב גיימינג


לפי דף המוצר באתר של Gearbest, הבקר מחזיק כ-12 שעות בשימוש רציף ועד כ-365 ימים במצב המתנה וזאת מכיוון שהבקר יודע לעבור למצב חיסכון בסוללה אחרי כ-5 דקות ללא שימוש. לי אישית לא יצא להשתמש ב-Wireless Controller לתקופות כאלו ממושכות אך מההתנסות של החודשים האחרונים - אני נוהג לשחק כ-5 שעות בשבוע ואין סימני היחלשות מצד הסוללה ולצערי גם אין לי דרך לדעת זאת בוודאות מכיוון שהבקר לא מגיע עם נורת חיווי המעידה על אחוז הסוללה.


הבקר מופעל באמצעות 2 סוללות AA




שורה תחתונה

לסיכום, אני יכול לספר שנהנתי מחווית השימוש ב-Wireless Controller של שאומי. איכות הבנייה היא טובה וכך גם תחושת הכפתורים ומנועי הרטט. החיבור למכשיר הוא רציף ולא חוויתי שום ניתוקים או לחיצות לא רצוניות. היה נחמד אילו שאומי משלבים בבקר חומרים מאיכות גבוהה יותר או מוסיפים אפשרויות חיוניות כמו תופסן לסמארטפון או נורית חיווי המציגה את מצב הסוללה.




יתרונות

+ איכות בנייה.
+ ביצועים.
+ חברה מוכרת.

חסרונות

- אין תופסן לסמארטפונים.
- אין נורית חיווי סוללה.
- שילוב של חומר המשפר אחיזה.

לרכישה


2 תגובות:

  1. ביקורת מעולה. תודה!

    השבמחק
  2. Nice to meet you.

    Here is Bonnie from Banggood Affiliate Team. I’m writing this letter to invite you to join our affiliate program and promote banggood products. Banggood was founded in 2006. We have a wide range of more than 200000 products of different categories. Every product has been carefully selected to offer the best quality at a low price. Our website is https://www.banggood.com

    If someone enter Banggood.com online via your affiliate link and place orders, you will receive Referral Points on that sale. We provide up to 30% commission for our affiliates.

    Try affiliate, please fill in the information needed to register for affiliate program: https://www.banggood.com/Affiliate.html

    We will review your information and get back to you the result. If you pass the review, you will get your referral code and start affiliate. When your account is ready, please tell me and I can help you with exclusive coupons and sample for review.

    If you are interested with the cooperation, please send me a reply. Business email address: yanhuanting@banggood.com

    Looking forward to hearing from you soon.

    Best Regards,
    Bonnie

    השבמחק