יום רביעי, 18 בספטמבר 2019

סקירה - Ailment *כולל* סקירת וידאו







אם יש משהו שאני אוהב בתעשיית הגיימינג יותר מאשר את המשחק עצמו, זה הסיפורים שנמצאים מאחוריהם. ובפרט סיפורים על יוצרים עצמאים או סטודיו קטן עם תשוקה אמיתית להביא את היצרתיות שלהם לידי ביטוי באמצעות משחק. וזהו בדיוק הסיפור של המשחק Ailment.



אז איך הכל התחיל? מפתח בשם איבן (Beardy Bird) החליט ביום בהיר בשנת 2017 החליט שהוא מעוניין ללמוד תכנות ולכן נכנס לאתר Udemy וקנה קורס "יצירת משחקי פלטפורמה דו-מימדיים ב-Unity" ותוך 3 חודשים לימד את עצמו תכנות בסיסי ויצירת גרפיקות בסגנון Pixel-Art. ואחרי כ-3 חודשים היה לאיבן כבר 40% של משחק גמור. אך השחיקה לא איחרה לבוא, ובחודש ה-4 איבן חש מותש והפרויקט נשכח למשך כשנה וחצי, אז חזר איבן אל הפרויקט ולאחר כחודשיים נוספים יצא Ailment אל אוויר העולם.


אז אחרי שניגבתם את הדמעות מהסיפור המרגש והפנמתם את מוסר ההשכל והבנתם שמאחורי המשחק הזה לא מסתתר רצון לשאוב את כספנו אלא רצון של משתמש להביע את עצמו ואת כשרונו, בואו נראה מה המשחק שווה



Ailment  מתרחש על ספינת-חלל בגלקסיה רחוקה, אנחנו מתעוררים במרפאת הספינה לאחר שהיינו מחוסרי הכרה במשך שלושה ימים והזיכרון היחיד שנשאר לנו הוא שחזרנו ממשימת הצלה על סיפונה של ספינה אחרת. לא מספיק האיבוד הכרה, אנחנו גם מגלים שכל הצוות הפך לסוג של זומבי ומנסה לחסל אותנו.

עד כאן עלילה גנרית לחלוטין וכזאת היא גם תישאר לאורך המשחק (טרם סיימתי את המשחק אז התפנית בעלילה היא בחזקת Remain to be seen). אפשר לתת נוקדת בונוס על כך שמדובר בסיפור שנחשף באטיות. זאת-אמת שאם כל שלב שעברתי - הדמות הראשית נזכרה בפרט נוסף. זה קונספט נחמד ששומר על העלילה רלבנטית במידת מה לאורך המשחק. 


"הדמות הראשית, שמעתה תקרא "הדמות

Aliment מוגדר כמשחק פעולה והוא מרוויח את התואר הזה בכבוד. על הנייר המשימה מאוד פשוטה. אתה צריך להתקדם דרך המסדרונות החשוכים והחדרים האפלים ולירות כמעט בכל מה שזז. למה כמעט? כי מדי פעם הצטרפו אלי NPCS שהצליחו לשרוד את מה שזה לא היה וכעת הפכו לבעלי ברית נאמנים ובאופן לא מוסבר - הרבה יותר חזקים ממני. בלא מעט שלבים הובלתי את ה-NPC התורן לחדר מלא אויבים ונתתי לו לעשות את עבודתו נאמנה. NPCS מסוימים הצליחו להחזיק לאורך כמה וכמה שלבים. בגדול, הרעיון טוב אך יש מה לשפר בביצוע. לדוגמה, אין ל-NPC מד חיים ולא הייתה לי שום אפשרות להחיות אותו.

אתה! בוא לפה ותעשה את העבודה במקומי


מאפיין נוסף שמייחד את המשחק הוא כמות הנשקים שניתן לבחור מהם. החל ממשגרי טילים דרך רובי לייזר וכל הדרך לרובי השוט-גאן המסורתיים. הגיוון בהחלט מוסיף לאווירה ולמשחקיות ויש נשקים שעובדים טוב יותר על אויבים מסוימים. לכל נשק יש 2 מאפיינים: קצב אש ועוצמת הפגיעה. לטעמי, זה מעט מדי בשנת 2019. גם למשחק שכזה. נכון, זה עבד מעולה בדום לפני 25 שנה אבל היום, בעידן של משחקים כמו Borderlands, הייתי מצפה למעט יותר גיוון בנשק.

בעיה נוספת היא העובדה שכדי להיזכר בתכונות הנשק, היה עלי לעצור את המשחק ולהתחיל לדפדף בין הנשקים שלי. היה נחמד אילו היה נחסך ממני לעצור את המשחק בכל פעם שרציתי להיזכר בתכונות של הנשק.

אפשר לציין לטובה את הגיוון באויבים. חלקם "זומבים" שרצו עלי בטירוף, חלקם השתמשו בנשקים מטווח בינוני ורחוק. בסך הכל אפשר לציין לטובה את הבינה המלאכותית במשחק, למרות שמדובר במשחק בחלל צפוף (No pun intended) ומרגע שהאקשן מתחיל, הכל הופך לבלגן אחד גדול ואין יותר מדי לאן לברוח.


הרבה נשקים = הרבה בלגן


כפי שכבר ציינתי, מבחינה גרפית מדובר במשחק בסגנון Pixel Art שהפך להיות נפוץ מאוד בשנים האחרונות. אני יכול רק לשבח את הסגנון הגרפי במשחק. מצד אחד הוא מאוד "אפור וחוזר על עצמו (וזה בדיוק מה שאתה מצפה למצוא על ספינת חלל) אך מצד שני הוא עשוי בטוב טעם ותורם לעלילה. האפקטים של הנשקים טובים ושוברים את האפרוריות והחזרתיות של הרקע. העיצוב של האויבים ושל הגיבורים הוא סביר ולא שמתי לב למשהו מיוחד בהם.

אפור, משעמם אך משרת את המטרה.


הסאונד במשחק עושה את שלו ותו לא. ברגע שנכנסים לקרב יריות המנגינה הופכת לקצבית יותר (לפעמים עוד הרבה לפני שכדורים החלו לשרוק באוויר). האפקטים במשחק בין אם זה הדלתות, המחשבים וכל מני מפסקים הם טובים ומשרתים את העלילה. אפשר לציין לטובה את הסאונד של הנשקים שמוסיפים לגיוון ומציגים את עוצמת הנשק בצורה מהימנה.


המשחק עצמו הוא חינמי ללא פרסומות. ישנה אפשרות לתמוך במפתח ברמות שונות (5/10/15 ש"ח) ולקבל בתמורה נקודות שאפשר לקנות בהן ערכות עזרה ראשונה או לפתוח נשקים חדשים אבל אין בו שום עניין של Pay-to-win היות ובשורה התחתונה זה אתם מול עצמכם.

לסיכום, אני חושב ש-Aliment יהווה תוספת טובה לספריית משחקי המובייל של כל חובב אקשן. המשחקיות מהנה, גרפיקת ה-Pixel Art נעימה לצפייה והעלילה נחשפת אט-אט והותירה בי את הרצון להמשיל ולחקור. והכי חשוב: המשחק הוא חינמי ללא פרסומות או Pay-to-win.







לרכישה:


המשחק רץ בצורה חלקה על טאבלט Lenovo Yoga 3

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה